Marketing dietetyka. Jak i gdzie reklamować swoje usługi?

marketing dietetyka

Zaktualizowano dnia 9 maja 2024

Dietetyk to coraz popularniejszy zawód, dlatego też wśród osób zajmujących się tą profesją nieustannie wzrasta konkurencja. Aby pozyskać klientów i utrzymać tych, którzy już odwiedzili gabinet, należy stosować rozsądny i skuteczny marketing. Dietetyka to również dziedzina, w ramach której działające osoby muszą wzbudzać zaufanie i gwarantować swoim pacjentom bezpieczeństwo oraz poufność. Sprawdź, co warto wiedzieć o marketingu w dietetyce.

Dietetyka – marketing a grupa docelowa

Aby wprowadzić skuteczny marketing, dietetyka i sposób prezentacji działalności powinien być odpowiednio dopasowany do osób, do których jest kierowany. Dlatego w pierwszej kolejności należy określić, jakie potrzeby mają potencjalni pacjenci danego gabinetu dietetycznego, jakie są ich największe potrzeby i czego oczekują od takich specjalistów jak dietetycy. Warto w tym celu wcielić się w ich rolę i zastanowić, co sprawiłoby, że dana osoba zdecydowałaby się na skorzystanie z usług dietetyka.

Pozyskanie przydatnych danych jest możliwe także dzięki przeprowadzeniu badania rynku, takiego jak np. analiza SWOT. To badanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla danego biznesu dietetycznego, a następnie zweryfikowanie, co można zrobić, aby szans i mocnych stron było jak najwięcej.

ZADBAJ O PROFESJONALNE PRZYGOTOWANIE SIĘ DO PROWADZENIA WŁASNEGO GABINETU DIETETYCZNEGO. POSZERZ SWOJE KWALIFIKACJE O KURSY NA PLATFORMIE PID I WYBIERZ „RODO W GABINECIE DIETETYCZNYM”!

Silna marka osobista – zbuduj zaufanie i stwórz dobre wrażenie

Nie bez powodu mawia się, że jak cię widzą, tak cię piszą. Dlatego w prezentacji i reklamie własnego gabinetu dietetycznego bardzo ważna jest autoprezentacja. Warto tu zwrócić uwagę na profesjonalną prezentację swojego wizerunku, szczegółowe portfolio z wyodrębnieniem kwalifikacji, certyfikatów i wykształcenia, a także biografii i zainteresowań, co pozwoli potencjalnym pacjentom poznać dietetyka jako osobę, która też ma swoje życie i jest jedną z nich, gotową pomóc.

Nie bez znaczenia jest także prezentacja gabinetu. Osoby zainteresowane konsultacjami lubią wiedzieć wcześniej, dokąd miałyby się udać. To budzi większe zaufanie i bardziej skłania do zdecydowania się na skorzystanie z usługi.

Jak efektywnie wykorzystać stronę internetową i media społecznościowe do promocji usług dietetycznych?

Obecnie większość osób, aby znaleźć interesujące ich usługi, korzysta z Internetu. Ponadto w celu ostatecznego wyboru przeglądają zazwyczaj jedynie kilka pierwszych wyników w wyszukiwarce. Dlatego tak istotne jest, aby marketing w dietetyce skupić na stworzeniu solidnej strony internetowej bogatej w treści związane ze zdrowym odżywianiem, promocją zdrowia czy korzyściami płynącymi ze zdrowego żywienia. To nie tylko opisy usług, ale też strefa blogowa, media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn.

marketing dietetyka

Publikowane teksty nie powinny też być przypadkowe. Ważne jest, aby umieszczać je na stronie regularnie i nasycać frazami kluczowymi zgodnie z zasadami SEO, co pozwoli uzyskiwać coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google i potencjalnie zwiększy zainteresowanie klientów. Ważna jest także interakcja z osobami zainteresowanymi publikacjami, wymiana doświadczeń i reakcja na komentarze.

Dietetyka i marketing lokalny

Poza reklamą w sieci ważne jest także działanie lokalne, w okolicy prowadzonego gabinetu. Warto nawiązać współpracę z lokalnymi firmami, brać udział w targach zdrowia i wellness czy organizować cykliczne spotkania oraz prezentacje związane ze zdrowym odżywianiem, zwalczaniem otyłości czy dbaniem o zgrabną sylwetkę. Dobrą praktyką jest także zapraszanie na takie spotkania specjalistów i osób z branży dietetycznej, co jest pomocne w zwiększaniu zasięgów i budowaniu relacji z potencjalnymi pacjentami.

Prowadzenie własnego gabinetu dietetycznego to nie tylko ciągłe doskonalenie posiadanych kwalifikacji, dbanie o kwestie wizerunkowe czy marketing. Dietetyka i własna działalność w tym zakresie to również aspekty związane z prowadzeniem działalności, dbaniem o bezpieczeństwo i dane swoich pacjentów. Warto więc zdecydować się na “Kurs RODO w gabinecie dietetycznym,, dostępny na platformie dydaktycznej Państwowego Instytutu Dietetyki zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki, Ustawą o prawie oświatowym, Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) oraz Ustawą o ochronie danych osobowych. Absolwent kursu otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN a dodatkowo certyfikat w języku polskim. Dzięki akredytacji uczelni wyższej możliwe jest uzyskanie dyplomu w skórzanej oprawie i świadectwa ukończenia kursu. Kształcenie w Państwowym Instytucie Dietetyki można zrealizować z dofinansowaniem z Urzędu Pracy.