Kurs Dietetyki Klinicznej online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym oraz Ustawę o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
Polski Instytut Dietetyki posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu Kursu Dietetyki Klinicznej absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz dodatkowo: certyfikat ukończenia kursu dietetyki klinicznej (w języku polskim i angielskim). Uzyskane w ten sposób kwalifikacje oraz wcześniejsze uzyskanie tytułu dietetyka umożliwiają podjęcie pracy w charakterze dietetyka klinicznego.
Dietetyk z kwalifikacjami z zakresu dietetyki klinicznej może podjąć zatrudnienie w: poradni dietetycznej, domu pomocy społecznej, cateringu oraz szkoleniach dla firm lub założyć własną działalność gospodarczą.
Ukończenie kursu i uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych umożliwia podjęcie legalnej pracy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Jednocześnie dzięki uzyskanej akredytacji uczelni wyższej każdy z absolwentów kursu online w Polskim Instytucie Dietetyki może uzyskać dodatkową dokumentację wydawaną przez uczelnię w postaci: dyplomu w skórzanej oprawie oraz świadectwa ukończenia kursu.
Polski Instytut Dietetyki jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Kto może zapisać się na Kurs
Dietetyki Klinicznej?
Kurs jest skierowany do wszystkich osób pragnących zwiększyć wiedzę w ww. zakresie. Zwracamy jednak szczególną uwagę, iż działalność związaną z dietetyką kliniczną, po ukończeniu ww. kursu, mogą prowadzić wyłącznie osoby posiadające dyplom dietetyka lub absolwenci technologii żywności, studiów wyższych z zakresu dietetyki oraz absolwenci dietetyki I lub II stopnia.
2) Czy dokumenty trzeba odnawiać?
Dokumenty wydawane są na
podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych
uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na stronę główną www.PID.edu.pl, a następnie odnaleźć i wybrać właściwy kurs. Po wejściu w szkolenie trzeba kliknąć brązowy kafelek z napisem „dodaj do koszyka”, a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny. Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz sms’em zostanie wysłany login i hasło użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i sms nie doszedł, prosimy o kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 01). Przy pomocy otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana za pośrednictwem płatności błyskawicznych, system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://pid.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@pid.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy przy wykupieniu kilku szkoleń otrzymam rabat?
Jeśli kwota zamówienia w koszyku zawiera się w przedziałach z poniższej tabeli, otrzymasz rabat:
Od | Do | Rabat |
1800 PLN | 3000 PLN | 10 % |
3000 PLN | 5000 PLN | 15 % |
5000 PLN | 10000 PLN | 20 % |
Dodając do koszyka kilka kursów, otrzymasz rabat zgodnie z powyższą tabelą. W takim przypadku również masz możliwość skorzystania z systemu ratalnego! Opłata pierwszej raty skutkuje aktywacją wszystkich wybranych w zamówieniu szkoleń.
5) Czy płatność za Kurs Dietetyki
Klinicznej można rozłożyć na raty?
Tak. Polski Instytut Dietetyki każdej osobie zainteresowanej płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość rozłożenia na raty udzielana jest przez Polski Instytut Dietetyki bez instytucji pośredniczących.
6) Kiedy można rozpocząć kurs w
przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu po
uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane
kwalifikacje, zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej
raty oraz zdania wszystkich testów i egzaminów.
7) W jaki sposób można dokonać
opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Polskiego Instytutu Dietetyki obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
- Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
- Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
- Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicyGenerowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
8) Czy
na zaświadczeniach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że
był to kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
9) Czy jeśli nie mam dyplomu dietetyka i nie jestem absolwentem technologii żywności lub absolwentem dietetyki I lub II stopnia, mogę przystąpić do Kursu Dietetyki Klinicznej?
Tak. Pamiętaj jednak, że warunkiem do podjęcia zatrudnienia jest posiadanie dodatkowo tytułu dietetyka lub tytuł równorzędny.
10) Ile
czasu zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go
ukończyć?
Kurs składa się z modułów dydaktycznych. Opanowanie każdego z nich jest zależne od determinacji, dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 7-8 dni.
Po każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz ukończenia kursu
organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych potrzeb i dyspozycyjności
czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligentna i zapamiętuje postępy
kursanta.
11) Jak wygląda proces nauki na
platformie e-learningowej Polskiego Instytutu Dietetyki?
Materiały dydaktyczne zostały
opracowane przez specjalistów w dziedzinie dietetyki. Wiedza prezentowana jest
za pomocą czytelnych prezentacji oraz plików tekstowych. Proces nauki odbywa się na
intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. W razie
jakichkolwiek pytań bądź problemów przy korzystaniu z platformy należy
kontaktować się z obsługą portalu: infolinia: 22 602 01 01 mail: kontakt@pid.edu.pl
12) Czy kurs on-line jest
niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została
zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które
gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich
planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z
wyprzedzeniem.
13) Czym są „testy
cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to testy
wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego tematu. W
momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu
ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do
lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
14) Czym jest „Praca
Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na
napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z dostępnych tematów na
platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2 strony a4 napisane
osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem tematu pracy
zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o
zapisywanie tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed
finalnym załączeniem eseju.
15) Czym jest "Test
generalny"?
„Test generalny” jest ostatnim
szczeblem do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań losowo
wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU
GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można
nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
16) Czym jest „Formularz
kontaktowy”?
„Formularz końcowy” wypełnia
się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie „formularza
końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są potrzebne do
wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę na wielkość
liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z
„formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
17) Jak wygląda odbiór
dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu
szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych,
od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka
zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej
aktualnego statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi
około 2-3 dni robocze.
18) Jakie są minimalne wymogi
techniczne?
Należy posiadać komputer PC lub inne urządzenie mające dostęp do przeglądarki internetowej. Urządzenie winno odtwarzać poprawnie dźwięk w formacie MP3.
19) Jaka przeglądarka najlepiej
współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej funkcjonalności
platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet
Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna
obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
20) Jak skorzystać z
dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Polski Instytut
Dietetyki?
Każda osoba zarejestrowana w urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy organizowane przez Polski Instytut Dietetyki do wysokości bonu szkoleniowego. Wartość bonów szkoleniowych najczęściej oscyluje w granicach od 4000 zł do 6000 zł, dzięki czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Polskim Instytutem Dietetyki przed udaniem się do Urzędu Pracy celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.