Kurs Dietetyka online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym oraz Ustawę o bezpieczeństwie żywności i żywienia.
Polski Instytut Dietetyki posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu Kursu Dietetyka absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz dodatkowo: dyplom dietetyka w twardej skórzanej oprawie, certyfikat ukończenia kursu (w języku polskim i angielskim).
Ukończenie kursu oraz uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych umożliwia podjęcie legalnej pracy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Dietetyk zgodnie z obowiązującą klasyfikacją zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy wprowadzoną Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.08.2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 227) został sklasyfikowany do grupy 3 o numerze: 322001. Klasyfikacja jest oparta na Międzynarodowym Standardzie ISCO i jest narzędziem, który grupuje zawody i specjalności występujące na rynku pracy oraz ustala ich symbole i nazwy.
Zawód dietetyka umożliwia założenie własnej działalności gospodarczej o numerze PKD 86.90.E (Pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana). Podklasa ta obejmuje działalność związaną z prowadzeniem profilaktyki i promocji zdrowia prowadzoną m.in. przez dietetyków i specjalistów promocji zdrowia.
Dietetyk z uprawnieniami może podjąć również zatrudnienie w: poradni dietetycznej, domu pomocy społecznej, cateringu oraz szkoleniach dla firm.
Jednocześnie dzięki uzyskanej akredytacji uczelni wyższej każdy z absolwentów kursu online w Polskim Instytucie Dietetyki może uzyskać dodatkową dokumentację wydawaną przez uczelnię.
Polski Instytut Dietetyki jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Kto może zapisać się na kurs dietetyka?
Na kurs
mogą zapisać się wyłącznie osoby posiadające zaświadczenie o ukończeniu kursu
dietetyki podstawowego oraz dietetyki zaawansowanego.
2) Czy dokumenty trzeba odnawiać?
Dyplom dietetyka oraz
zaświadczenia wydawane są na podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie!
Nie wymagają dodatkowych uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się
dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na stronę główną www.PID.edu.pl, a następnie odnaleźć i wybrać właściwy kurs. Po wejściu w szkolenie trzeba kliknąć brązowy kafelek z napisem „dodaj do koszyka”, a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny. Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz sms’em zostanie wysłany login i hasło użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i sms nie doszedł, prosimy o kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 01). Przy pomocy otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana za pośrednictwem płatności błyskawicznych, system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://pid.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce bankowej, należy wysłać skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji na adres: kontakt@pid.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy przy wykupieniu kilku szkoleń otrzymam rabat?
Jeśli kwota zamówienia w koszyku zawiera się w przedziałach z poniższej tabeli, otrzymasz rabat:
Od | Do | Rabat |
1800 PLN | 3000 PLN | 10 % |
3000 PLN | 5000 PLN | 15 % |
5000 PLN | 10000 PLN | 20 % |
Dodając do koszyka kilka kursów, otrzymasz rabat zgodnie z powyższą tabelą. W takim przypadku również masz możliwość skorzystania z systemu ratalnego! Opłata pierwszej raty skutkuje aktywacją wszystkich wybranych w zamówieniu szkoleń.
5) Czy płatność za kurs dietetyka
można rozłożyć na raty?
Tak. Polski Instytut Dietetyki każdej osobie zainteresowanej płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość rozłożenia na raty udzielana jest przez Polski Instytut Dietetyki bez instytucji pośredniczących.
6) Kiedy można rozpocząć
kurs w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu po
uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane kwalifikacje,
zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej raty oraz zdania
wszystkich testów i egzaminów.
7) W jaki sposób można
dokonać opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Polskiego
Instytutu Dietetyki obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl).
Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy standard bezpieczeństwa oraz
najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po zarejestrowaniu się na szkolenie,
kursant może dokonać płatności poprzez:
- Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
- Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
- Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicyGenerowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
8) Czy
na zaświadczeniach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że
był to kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
9) Czy
jeśli nie mam ukończonego kursu dietetyki zaawansowanej, a posiadam ukończone inne kursy
lub studia, mogę przystąpić do kursu dietetyka?
Istnieje możliwość przesłania skanów uzyskanych dotychczas dokumentów z zakresu dietetyki na adres mailowy kontakt@pid.edu.pl. Dokumenty te zostaną indywidualnie rozpatrzone.
10) Ile
czasu zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go
ukończyć?
Kurs składa się z modułów dydaktycznych. Opanowanie każdego z nich jest zależne od
determinacji, dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby
posiadające już wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym
materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 7-8 dni.
Po każdym temacie przystępuje się
do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi
się do testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można
nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz ukończenia kursu
organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych potrzeb i dyspozycyjności
czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligentna i zapamiętuje postępy
kursanta.
11) Jak wygląda proces
nauki na platformie e-learningowej Polskiego Instytutu Dietetyki?
Materiały dydaktyczne zostały
opracowane przez specjalistów w dziedzinie dietetyki. Wiedza prezentowana jest
za pomocą czytelnych prezentacji oraz plików PDF. Proces nauki odbywa się na
intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek
pytań bądź problemów przy korzystaniu z platformy należy kontaktować się z
obsługą portalu: infolinia: 22 602 01 01 mail: kontakt@pid.edu.pl.
12) Czy kurs on-line jest niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została
zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które
gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich
planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z
wyprzedzeniem.
13) Czym są „testy cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to testy
wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego tematu. W
momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu
ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do lekcji,
mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
14) Czym jest „Praca
Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na
napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z dostępnych tematów na
platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2 strony a4 napisane
osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem tematu pracy
zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym załączeniem eseju.
15) Czym jest "Test
generalny"?
„Test generalny” jest ostatnim
szczeblem do zakończenia kursu dietetyki podstawowej. „TEST GENERALNY” składa
się z 30 pytań losowo wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg
zaliczenia „TESTU GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście
generalnym można nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
16) Czym jest „Formularz
końcowy”?
„Formularz końcowy” wypełnia
się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie „formularza
końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są potrzebne do
wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę na wielkość
liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z
„formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
17) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu
szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych,
od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka
zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej aktualnego
statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/.
Czas doręczenia wynosi około 2-3 dni robocze.
18) Jakie są minimalne
wymogi techniczne?
Należy posiadać komputer PC lub inne urządzenie mające dostęp do przeglądarki internetowej. Urządzenie winno odtwarzać poprawnie dźwięk w formacie MP3.
19) Jaka przeglądarka
najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej funkcjonalności
platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet
Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna
obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
20) Jak skorzystać z
dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Polski Instytut
Dietetyki?
Każda osoba zarejestrowana w urzędzie pracy
posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy organizowane przez
Polski Instytut Dietetyki do wysokości bonu szkoleniowego. Wartość bonów
szkoleniowych najczęściej oscyluje w granicach od 4000 zł do 6000 zł, dzięki
czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów. Zainteresowanych
prosimy o kontakt z Polskim Instytutem Dietetyki przed udaniem się do Urzędu Pracy
celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.